Avant toute chose, je me dois de saluer humblement l'ouvrage de Claude Bienacel qui a reproduit, à lui seul, 30 mètres de la tapisserie de Bayeux. A côté d'un tel travail, d'une telle constance, je ne suis qu'un tout petit scarabée.
Before anything else, I must humbly acknowledge the work of Claude Bienacel (yes it is a man) which reproduced alone 30 meters of the Bayeux Tapestry. Alongside this work, this patiencey, I'm just a little child.
Before anything else, I must humbly acknowledge the work of Claude Bienacel (yes it is a man) which reproduced alone 30 meters of the Bayeux Tapestry. Alongside this work, this patiencey, I'm just a little child.
After seeing this work, I hesitate almost to show little progress. As promised, I began William. Before starting, I had some hesitations about the horse color. Chantal James, from Bayeux Embroidery offers 8 different colors, including light and dark green. However, William's horse seemed to have a much darker green than others. Searching on the internet, I learned that according to some sources, there were actually a third green, darker. But here I had a problem : I had no way to get this color, at least with the same quality of wool. And as I'm manic, it annoyed me a lot. I think it is even partly because of this that I left the embroidery for some time.
Finally, since I had no other choice, I decided to do with the second green. It's a shame, because it does change the appearance of the whole scene. I think this color, quite different from the others, had been chosen to put more forward this character, very important for the story. Well, at least I made the horse's rump.
Très belle broderie !
RépondreSupprimerBonne soirée
merci Maryse.
SupprimerOlala, Isabelle, I am quite overwhelmed of your stitching. It is so so so good.
RépondreSupprimerthank a lot Anneliese. Why don't you try this stitch ? It is not so complicated.
SupprimerIn a close up photo the horse looks very 'green' where the light shines on it, the shadowy part looks almost black. Oh, those stitches, Isabelle, they are so neat and beautiful!!! I LOVE your work!!!
RépondreSupprimeryes but I think this green is too "green" here.
Supprimerand the stitches are perhaps a bit too neat, because on the original tapissery it is really not even. but despite my attempts, I can't do uneven ! I try, but when an area is finish, it look even.
i've missed visiting your wonderful blog and to return on a post of the tapestry work is a big treat~!
RépondreSupprimerdespite your issues with threads and colors i think it's coming along perfectly. your stitches are truly remarkeable~!!!~
:-)
libbyQ
thank you libby. I think I will work on the tapestry for some time, at least until I finish William (we name him Guillaume in French).
SupprimerОчень красивый зеленый цвет и замечательно гармонирует с коричневым цветом. А какой цвет лошади на гобелене в книге -это сложно понять...Но вышито очень красиво! Изабель, продолжайте без сомнения!
RépondreSupprimerJe sais, on ne voit pas très bien sur la photo. mais dans mon livre, c'est un peu plus net, et on voit mieux que c'est un vert très foncé.
Supprimerthis is such a challenge that is coming along so so well
RépondreSupprimerI know I work slowly on it, but I have so many things in my head, so many projects... and days have only 24 hours. ;-
SupprimerQuel travail pour un petit scarabée!!!......
RépondreSupprimerQuand je pense que C. Bienacel a fait 30 m en 20 ans, je suis admirative. Comment as-t-il pu avancer si vite !
SupprimerLa couleur du cheval me parait bien réussie, j'admire ta patience,je trouve le point de la tapisserie bien long à réaliser.
RépondreSupprimerIl n'est pas si long à faire. Moins que le passé empiétant, en tout cas ^^. Pourquoi ne l'essaies-tu pas ? Il est moins difficile qu'il en a l'air. Je propose un pas à pas ici, si ça t'interesse. http://pierrespapiersciseaux.blogspot.fr/2012/03/le-point-de-bayeux-tast-9.html
Supprimerj'ai un troisième vert, un peu kaki, que j'utilise pour la confection de quelques kits à broder dans la reproduction de la tapisserie de bayeux, sachez également que certaines couleurs ne sont pas fiables car elles ont été utilisées lors de la restauration et sont "passées" avec le temps ! il est préférable, à mon avis, de ne pas en tenir compte
RépondreSupprimerfélicitations pour votre travail
Chantal James de bayeux broderie
merci de vos conseils. je viens d'aller voir sur le site de votre boutique, mais je n'ai pas de chance, c'est la seule couleur pour laquelle il n'y a pas de photo. autant que je puisse juger sur mon livre, il faudrait un vert très foncé qui se rapprocherait du 936 ou 937 dmc.
SupprimerVous avez raison, le problème est toujours de savoir si on a affaire à une restauration ou pas. je me pose sans cesse la question. mais ici, cela fait tout de même une grande surface restaurée, et d'un seul tenant. et puis, j'ai trouvé sur ce site
http://www.tapisserie-bayeux.fr/index.php?id=396
la mention d'une troisième nuance de vert.
mais effectivement, je vais sans doute rester sur le second vert, puisque j'ai déjà brodé la moitié du cheval.
C'est fascinant ce soin que tu mets à choisir tes couleurs, recherches historiques et tout le toutim ! C'est de la broderie scientifique en plus d'esthétique et ça n'en a que plus de valeur !
RépondreSupprimeren fait, c'est cette aspect "recherche" qui m'avait séduit dans ce projet qui au départ comportait quand même pas mal d'obstacles. au début j'ai eu beaucoup de mal, mais maintenant que j'ai un peu "apprivoisé" le style du dessin, et le type de point, ça va mieux.
SupprimerYour stitching looks perfect Isabelle! This is going to look spectacular when you are finished!!
RépondreSupprimerI hope you're right ;-)
SupprimerThank you Isabelle for visiting! Well done on your continued progress on Bayeaux- just beautiful to see the progress :D
RépondreSupprimerI was a long time without work on it, but now, I want to progress with it.
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